viernes, 22 de abril de 2011

Per Sant Jordi

Reacciona per Sant Jordi!

Sandra Rius Mondejar

L'amor per la lectura, per les paraules, va sorgir al cap del temps d’haver-se “esfumat” la meva dislèxia o analfabetisme mental, no sé sí una cosa o altra o ambdues alhora, la veritat; però conforme el meu cap de pardals va anar ,relativament madurant, aquests (“pardals”?) van començar a cantar un tot de nous significats i jocs de paraules com sí tanmateix aquests realment cobressin vida per sí mateixos.

De nena, amb força problemes d’aprenentatge, ben "torpe" i “disàrtrica”, a ara amb uns trenta i no pocs anys, estudiant i gairebé enllestint per internet la carrera de psicologia en la UOC i amb una mena d’accent estranger - coses que es queden d’haver viscut al llarg de temps de temps en un altre “món”-, suposo .Ves per on, que jo mai vaig tindre un logopeda, psicòleg o terapeuta especialitzat i que em fes una teràpia psicomotriu gratis, aquest em va “regalar” la primera sessió i no més. Potser el meu destí, era simple i marcadament, que no és poc, treballar en el camp i en qualitat de pagesa i en el meu cas, amb més cames que cap. Molta manca que sempre han fet i fan els productes bàsics i jo realment, era molt bàsica o al menys prou abans d’enamorar-me de les lletres i de tot el ventall de jocs i pensaments amb els que poden volar mitjançant aquestes.

I des del Facebook i el Campus Universitari, tots, com cada any, celebrem i celebrarem la diada de Sant Jordi - uns espais a on donar-se un passeig ràpid entre els companys de batalla - un amic, un tal Puigverd, enguany ens va deixar una frase d’una tal Roig: “El plaer més difícil de transmetre és el de llegir. " I no ens cal ser famosos com per a intentar transmetre aquest amor per les paraules - surtin d’on surtin aquestes - tan sols l’intent de plasmar-ho mitjançant aquestes, doncs com el mateix continua: “ Al capdavall, la literatura permet entretenir, fugir, consolar, reflectir estats d'ànim, viure vides en préstec... Llegir literatura, però, també és una activitat que participa de la naturalesa del joc. El joc de la lectura enfronta un autor i un lector que, mitjançant tot un conjunt de regles, arriben a "comunicar-se" quan la descodificació del missatge és efectiva. Llavors, quan aquesta connexió es produeix, la lectura esdevé un plaer." I ara el plaer és meu per haver-lo compartir i arribat fins aquí. També us recomano el llibre: “Reacciona”, del Sampedro, Federico Mayor Zaragoza i el Jutge Garzón, sobre el qual encara no he entès perquè el van fotre a fora…el pròleg és del Hessel, el mateix escriptor de “Indignació”, francès i reaccionari de naixença . Llegiu per Sant Jordi i sempre, és el millor podeu fer sí veritablement voleu canviar la vostra vida i la dels altres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario